Тема: «Організаційно-педагогічні умови модифікації
корекційно-реабілітаційного простору спеціального навчального закладу»
Об’єкт дослідження: корекційно-реабілітаційний простір школи-інтернату.
Предмет дослідження: організаційно-педагогічні умови модифікації корекційно-реабілітаційного простору.
Мета: визначити організаційно-педагогічні умови модифікації корекційно-реабілітаційного простору спеціального навчального закладу
Завдання досвіду:
· профілактика захворюваності учасників навчально-виховного процесу;
· реабілітація дітей з особливими потребами, які мають ті чи інші вроджені або набуті вади, а також захворювання (від стійких функціональних до хронічних), шляхом залучення їх до здорового способу життя.
Об’єкт дослідження: корекційно-реабілітаційний простір школи-інтернату.
Предмет дослідження: організаційно-педагогічні умови модифікації корекційно-реабілітаційного простору.
Мета: визначити організаційно-педагогічні умови модифікації корекційно-реабілітаційного простору спеціального навчального закладу
Завдання досвіду:
· вивчення, впровадження та удосконалення нормативно-правової, науково
методичної, фінансово-матеріальної та організаційної основ діяльності
спеціального навчального закладу;
· створення і вдосконалення структури єдиного корекційно-реабілітаційного
простору;
· визначення організаційно-педагогічних умов щодо реалізації плану дій;
· створення та перевірка ефективності організаційно-педагогічних умов
модифікації корекційно-реабілітаційного простору.
Актуальність
досвіду:
Актуальність та доцільність дослідження, наукової обробки та
глибокого вивчення зазначеної проблеми зумовлені її спрямованістю на
розв'язання завдань, пов'язаних із забезпеченням процесу інтеграції освітньої
системи України в європейський освітній простір, об'єктивними проблемами
удосконалення теорії та практики оздоровчої та корекційно-реабілітаційної допомоги дітям, які потребують корекції фізичного та (або)
розумового розвитку.
На сьогодні наріжним каменем розвитку та інтеграції
кожної особистості з особливими освітніми потребами в суспільство є її включення в
навчально-виховний процес єдиного корекційно-реабілітаційного простору
спеціального навчального закладу.
Науково-методичне
обґрунтування єдиного
корекційно-реабілітаційного простору школи-інтернату спрямоване на досягнення
триєдиної комплексної мети:
·
корекційно-розвивальне навчання;· профілактика захворюваності учасників навчально-виховного процесу;
· реабілітація дітей з особливими потребами, які мають ті чи інші вроджені або набуті вади, а також захворювання (від стійких функціональних до хронічних), шляхом залучення їх до здорового способу життя.
В процесі створення умов модифікації корекційно-реабілітаційного простору
навчальний заклад орієнтується на очікувані результати:
1. Розробка моделі
єдиного корекційно-реабілітаційного простору в діючому спеціальному
інтернатному закладі, яка передбачає створення сприятливих умов для розвитку і
соціалізації вихованців з особливими потребами.
2. Створення єдиного
корекційно-реабілітаційного простору для навчання та виховання дітей з
особливостями психофізичного розвитку задля
реалізації їх потенційних можливостей, що сприятиме подальшій інтеграції
в інші колективи та соціальне середовище.
3. Створення більш
гнучкої варіативної системи освітніх послуг у наданні корекційної допомоги.
Висновок
У
контексті зазначеної проблеми авторами були визначені
організаційно- педагогічні умови модифікації корекційно-реабілітаційного
простору та відпрацьована модель.
Визначення організаційно-педагогічних умов та розроблення
моделі було зумовлено необхідністю удосконалення шляхів надання допомоги особам
з психофізичними порушеннями, поглиблення й прискорення процесів щодо інтеграції
оздоровчого процесу в структуру освітньої системи школи-інтернату «Джерело».
Протягом усього періоду експериментальних досліджень
педагоги навчального закладу отримували можливість вибору вже опрацьованих та
вивчених шляхів організації навчально-виховного процесу відповідно до
модернізованої системи освіти та оновленої матеріальної бази навчального закладу,
а також – теоретичного підґрунтя задля фахової підготовки вчителів у пошуках
нових педагогічних технологій з урахуванням інтересів, здібностей, стану здоров’я учнів з різних нозологічних груп
(порушення слухової функції, захворювання опорно-рухового апарату, синдром
Дауна тощо).
Підсумовуючи викладене, слід зазначити, що започаткований напрям щодо створення корекційно-реабілітаційного простору в школі-інтернаті потребує подальшого дослідження. Критичні думки колег, які очікують почути автори науково-практичної доробки, будуть враховані у подальших дослідженнях та практичній роботі з дітьми, які потребують особливої педагогічної корекції.
Підсумовуючи викладене, слід зазначити, що започаткований напрям щодо створення корекційно-реабілітаційного простору в школі-інтернаті потребує подальшого дослідження. Критичні думки колег, які очікують почути автори науково-практичної доробки, будуть враховані у подальших дослідженнях та практичній роботі з дітьми, які потребують особливої педагогічної корекції.
Немає коментарів:
Дописати коментар