У запропонованому дослідженні
акцентовано увагу на одному із пріоритетних напрямків соціальної політики нашої
держави – забезпеченні реалізації прав на отримання якісної
корекційно-реабілітаційної допомоги дітям з особливими потребами (з вадами
слуху, порушеннями опорно-рухового апарату, синдромом Дауна тощо). У
контексті зазначеної проблеми «Організаційно-педагогічні умови модифікації
корекційно-реабілітаційного простору спеціального навчального закладу»,
авторами було розроблено концепцію корекційно-реабілітаційного простору.

Варто зауважити, що протягом
усього періоду дослідження науково-методичної теми в начальному закладі були
створені всі необхідні організаційно-педагогічні умови для повноцінного
навчання дітей з особливими потребами та підвищення професійного статусу
педагогів. І головне – створене сприятливе освітнє середовище для збереження та
зміцнення здоров’я учнів школи-інтернату, сформована цілісна система з
формування культури здоров’я вихованців.
Інноваційна система
науково-методичної роботи педагогів школи-інтернату спрямована на продукування
нових ідей, технологій, програм зі здоров’язбереження школярів. Ця
система максимально задовольняє потреби вчительського колективу не тільки
у постійному підвищенні фахового рівня відповідно до кон’юнктури освітнього
процесу, а й забезпечувала оптимальне зміцнення психічного, фізичного,
духовного здоров’я школярів.
Педагогічний колектив трансформує
актуальні постулати здоров’язбереження у більш глобальну проблему: «Організаційно-педагогічні
умови модифікації корекційно-реабілітаційного простору спеціального навчального
закладу». Протягом усього періоду експериментальних досліджень педагоги
навчального закладу отримують можливість вибору вже опрацьованих та вивчених
шляхів організації навчально-виховного процесу відповідно до модернізованої
системи освіти та оновленої матеріальної бази навчального закладу, а також –
теоретичного підґрунтя задля фахової підготовки вчителів у пошуках нових
педагогічних технологій з урахуванням інтересів, здібностей, стану
здоров’я учнів з різних нозологічних груп (порушення слухової функції,
захворювання опорно-рухового апарату, синдром Дауна тощо).
Підсумовуючи викладене, слід
зазначити, що започаткований напрям щодо створення корекційно-реабілітаційного
простору в школі-інтернаті потребує подальшого дослідження. Критичні думки
колег, які очікують почути автори науково-практичної доробки, будуть
враховані у подальших дослідженнях та практичній роботі з дітьми, які потребують
особливої педагогічної корекції.
Автори сподіваються, що ця
доробка буде корисна всім, хто цікавиться сучасним станом та перспективами
розвитку системи корекційно-реабілітаційної допомоги в освітньому просторі
України.
Немає коментарів:
Дописати коментар