
Тема досвіду:
«Організаційно-педагогічні
умови модифікації корекційно-реабілітаційного простору спеціального навчального
закладу»
Актуальність досвіду:
Актуальність та
доцільність дослідження, наукової обробки та глибокого вивчення зазначеної
проблеми зумовлені її спрямованістю на розв'язання завдань, пов'язаних із
забезпеченням процесу інтеграції освітньої системи України в європейський
освітній простір, об'єктивними проблемами удосконалення теорії та практики
оздоровчої та корекційно-реабілітаційної допомоги дітям, які потребують
корекції фізичного та (або) розумового розвитку.
На сьогодні наріжним каменем розвитку та інтеграції кожної особистості з особливими потребами в суспільство є її адаптація в навчальний процес єдиного корекційно-реабілітаційного простору спеціального навчального закладу.
На сьогодні наріжним каменем розвитку та інтеграції кожної особистості з особливими потребами в суспільство є її адаптація в навчальний процес єдиного корекційно-реабілітаційного простору спеціального навчального закладу.
Науково-методичне
обґрунтування єдиного корекційно-реабілітаційного простору школи-інтернату
спрямоване на досягнення триєдиної комплексної мети:
·
корекційно-розвивальне навчання;
·
профілактика захворюваності учасників навчально-виховного процесу;
· реабілітація дітей з особливими потребами, які мають ті чи інші вроджені
або набуті вади, а також захворювання (від стійких функціональних до
хронічних), шляхом залучення їх до здорового способу життя.
Дана мета
підпорядкована створенню умов для удосконалення системи освіти дітей з
особливими освітніми потребами та соматичними проблемами, розробці технологій
інтеграції оздоровчого процесу в структуру освітнього простору навчального
закладу як надзвичайно актуального завдання суспільства.
Основні пріоритетні
завдання щодо створення єдиного корекційно-реабілітаційного простору:
• вивчення, впровадження та удосконалення
нормативно-правової, науково-методичної, фінансово-матеріальної та
організаційної основи діяльності
спеціального навчального закладу;
• створення і вдосконалення структури
єдиного корекційно-реабілітаційного простору, забезпечення
організаційно-педагогічних умов щодо реалізації плану дій;
• вивчення і дослідження закономірностей
формування здоров’я людини;
• забезпечення широкої інтеграції
оздоровчого і корекційно-реабілітаційного процесу в структуру освітнього
закладу шляхом здійснення психолого-педагогічного та медико-соціального
супроводу дітей з особливими освітніми потребами;
• формування нового духовно-творчого
мислення учасників навчально-виховного
процесу;
• підвищення професійної зрілості
педагогічного колективу закладу, максимальна мотивація його діяльності;
• розробка і вдосконалення методичних
рекомендацій для всіх учасників
навчально-виховного процесу;
• підвищення рівня здоров’я, якості життя
і соціальної адаптації дітей шляхом корекційних і оздоровчих заходів;
• розвиток навичок саморегуляції та
саморозвитку вихованців шляхом взаємодії з навколишнім природним та навчальним
простором з урахуванням фізичних можливостей, знань, умінь і навичок;
• проведення валеологічного
моніторингу задля визначення у
школі-інтернаті інтегрального
(сумарного) показника «кількості» та «якості» здоров’я вихованців;
• розвиток мовлення, слухо-зорового та
слухового сприймання, пізнавальної діяльності, психофізичної та соціально-комунікативної
сфер дітей з вадами слуху, формування в них просторового та
соціально-побутового орієнтування.
Немає коментарів:
Дописати коментар